Spørgsmål & Svar

Laster...

Kan jeg bytte varen min til noe annet?
Vi tilbyr en utvidet bytte- og returrett i hele 365 dager etter mottakelse av varen (med mindre annet er avtalt). Det er ingen administrasjonsgebyr ved bytte, og du kan bruke returetiketten vår gratis. Du mottar info om vår gratis returlabel ved å opprette en byttesak på siden her. Se på baksiden av vedlegget med ordren for eget bytteskjemaet.

De samme betingelsene gjelder som for retur i forhold til tilstanden til den sendte varen. Du må fortelle oss hvilken vare du vil returnere, og informere oss om navn, adresse, e-postadresse og ordrenummer. Vi vil deretter sende en byttelink der du kan bestille den nye varen når vi har mottatt og behandlet returen din. Hvis varen koster mindre enn varen som returneres, vil vi tilbakebetale forskjellen på det brukte kredittkortet eller refundere på Klarna fakturaen. Du må imidlertid kontakte oss om dette når du bestiller den nye varen. Koster den nye varen mer, betales forskjellen ved bestilling av den nye varen.

Jeg fikk en gave, men vil returnere eller bytte den. Hvordan gjør jeg det?
Vi viser til våre handelsbetingelser under punktet returnering.

Er det en garanti på smykkene?
Alle smykker selges med produsentens offisielle garanti, som er på minimum 2 år. Noen produsenter har imidlertid en utvidet garanti, men du kan være sikker på minimum 2 års reklamasjonsrett på smykkene dine.

Er dere en autorisert forhandler?
Ja, vi er en autorisert forhandler av alle smykkene du ser i vår nettbutikk.

Leveres smykkene med all dokumentasjon og evt. tilbehør?
Alle smykker kommer i originale esker og emballasjer, i tillegg til tilleggsutstyr og dokumentasjon. Akkurat som i en vanlig butikk.

Er alle smykkkene ekte?
Ja, vi selger bare ekte varer direkte fra produsentene.

Jeg fikk ikke en ordrebekreftelse - hva skjedde og hva gjør jeg nå?
Systemet vårt vil automatisk utsende en ordrebekreftelse så snart kjøpet er fullført. Hvis du ikke har mottatt en e-post, er det enten fordi e-posten er filtrert ut som spam (se i spamfilteret ditt) eller at det har oppstått en feil når du skrev inn e-postadressen. Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelsen din i løpet av få minutter, kan du kontakte oss elektronisk og vi vil umiddelbart sende ordrebekreftelsen din. Viktig! - Hvis du har Hotmail.com eller Live.com e-postkonto, hender det at e-postene våre blir filtrert ut som spam. Sjekk spam-mappen før du kontakter oss.

Jeg har nettopp kjøpt en vare, men nå står det at den er i restordre/utsolgt?
Så snart du har foretatt deg et kjøp, vil systemet vårt automatisk gå inn og fjerne en kopi fra lagerlisten. Dette gjøres for at varen reserveres for deg. Hvis lagerbeholdningen er nede på 1, vil lager antallet etter kjøpet bli satt til 0, og dermed vises som utsolgt. Men ikke bekymre deg, dette gjelder bare fremtidige kjøp. Din vare kan sendes umiddelbart (hvis bestilt før kl 15 på hverdager)..

Hva med levering og moms til Færøyene, Grønland, Svalbard og Jan Mayen, som er utenfor EU?
Vi leverer til alle nevnte land med en frakt på 100 kr. Samtidig trekker vi den danske merverdiavgiften ved betaling. Imidlertid må du betale lokal moms og muligens toll når varen kommer inn i landet. Moms og eventuelle tollgebyrer er kundens ansvar.

Hva skal jeg gjøre hvis varen går i stykker?
Enhver vare som fremdeles faller inn under den offisielle garantiperioden, kan sendes til oss for reparasjon (du skal først utfylle en reklamasjonsskjema). Merk at reklamasjon bare dekker produksjons- og materielle feil.

Det vil si at reklamasjonsretten ikke dekker:
- skader forårsaket av feil bruk eller forsømmelse.
- skader som ikke skyldes materielle eller produksjonsfeil.
- vannskader.
- når originalt bevis ikke vedlagt.
- overfladeskater.

Du kan lese mer om reklamasjonsretten her.

Etter dette blir varen sendt til merkets eget verksted for inspeksjon og eventuell reparasjon/utskifting.

Merk: Hvis det sendes inn ugyldige reklamasjoner, belastes kunden alle ekspedisjonsgebyrer og portokostnader i forbindelse med klagen, dog minimum 400 kr.

Smykket er ikke noe for meg, og jeg vil returnere det - hvordan gjør jeg det?
Vi viser til angreretten i våre handelsbetingelser. Det skal imidlertid påpekes at alle returer skal sendes som en pakke med track&trace. Sendes de med frimerker uten track&trace skjer forsendelsen på egen risiko.

Hvordan leveres klokken?
Vi bruker PostNord til å levere alle våre pakker, og pakkene blir sendt med en sporingskode. Vi har også et samarbeid med burd, som du kan lese mer om under levering.

Har dere alle varer på lager?
I utgangspunktet ja, men det kan hende at noen modeller har fjern lagerstatus. Imidlertid vil du alltid kunne se lagerstatusinformasjon på de enkelte klokkes produktsider, hvor du også kan se forventet leveringstid (vanligvis 1-2 dager).

Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?
Vi aksepterer betaling med Dankort og de største internasjonale kredittkortene. Du kan også betale via den amerikanske betalingsagenten Paypal.

Jeg ser etter et smykke dere ikke har, eller?
Dersom du leter etter en bestemt klokke som du ikke finner hos oss, kan du sende oss en forespørsel om det via vår kontakt-skjema. Kanskje vi kan hjelpe og finne modellen for deg.

Kan jeg bestille over telefonen?
Dessverre kan du bare bestille online i butikken vår.

Kjøper eller selger dere brukte smykker og klokker?
Nei, vi verken kjøper eller selger brukte smykker og klokker.

Hvor lang tid tar leveransen?
Du kan se forventet leveringstid på hver produktside, og ditt valg av leveringsmetode bestemmer om du ønsker den hurtig eller kan vente litt. Vi vil prøve å sende ordren samme dag som vi mottar bestillingen. Deretter gjelder Posten og Bring normale leveringstider. Vår billigste og gratis levering tar 5-10 hverdager, mens levering til nærmeste utleveringsted tar 2-5 hverdager.

Vi vil gjerne innsamle cookies

Vi bruker informasjonskapsler for trafikklogg til å identifisere hvilke sider som brukes. Dette gjør det mulig for oss å forbedre vår hjemmeside, så den bedre imøtekommer behovet til våre besøkene, og forbedrer opplevelsen på hjemmesiden. Les mere her Persondata

Hvordan vil du se produktene våre?

Produktet ble lagt i handlekurven