Handelsbetingelser hos Efira.no

Laster inn...

Handelsbetingelser fra 11. August  2021

Basert på EUs forbrukerrettighetsdirektiv, fra 13. juni 2014, er det gjort endringer i forhold til kundens rettigheter og ansvar i forbindelse med internetthandel.

Vi anbefaler derfor at du leser hele teksten slik at du blir informert om rettighetene dine på best mulig måte. For ytterligere informasjon, se Lov om forbrukerrett og Kjøpsloven samt Konkurranse- og Forbrukerbyrået.

Generell informasjon
Efira
Reverie Norge
MVA: 914178630MVA
Postboks 54 Nordstrand
1112 Oslo
kundeservice@efira.no

 

Betaling

Priser
Alle priser er inkl. 25% moms og oppgitt i norske kroner, der ingenting annet er oppgitt.

I tilfelle av forsinkelser, restordre eller utsolgte varer, vil vi forsøke å informere deg så snart som mulig og fortelle deg hva vi kan gjøre med saken.

Prisfeil
Dersom en pris åpenbart er feil, og du burde ha oppdaget det, er vi ikke pålagt å levere produktet til feil pris.

Betaling med Dankort, Visa, Mastercard, JCB, American Express, Paypal og Klarna
Betaling med Dankort og utenlandske betalingskort skjer via en sikker tilkobling. Angitt kortinformasjon er kryptert med SSL-kryptering (Secure Socket Layer) og kan ikke leses av andre. Den sikre forbindelsen er angitt med en liten hengelås nederst til høyre i nettleseren. Efira vil ikke ha tilgang til kortinformasjonen din på noe tidspunkt. Efira bruker en betalingsløsning fra QuickPay, som er godkjent av NETS. Vi tar ikke kortgebyr.

 

Beløpet heves først på kortet ditt når varen sendes.

Hvis du betaler via PayPal, er du ikke beskyttet av opposisjonsordningen. Les mer om betingelsene på Paypals hjemmeside.

Klarnas betalingsmetoder

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyr vi følgende betalingsmetoder:

  • Faktura: Kredittid på 14 dager fra varen sendes. Her kan du finne vilkårene for faktura.
  • Konto: Klarna Konto er en kontantkreditt levert av Klarna. Det gjør at låntaker kan betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (dog minst 89 DKK) av det totale beløpet eller i henhold til vilkårene som ble godkjent i kassen. For mer informasjon om Klarna Konto inkl. generelle vilkår og standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon, klikk her.
  • Kredittkort (Visa/ Mastercard)
  • Debitkort: Pengene dine blir trukket fra kontoen din når vi fullfører bestillingen. Du vil bli informert om dette på mail.

Betaling skjer alltid til Klarna. Du finner mer informasjon om Klarna på deres hjemmesideHer kan du finne brukervilkårene deres. Bruk av denne informasjonen vil bli behandlet i samsvar med gjeldende databeskyttelseslover og Klarnas retningslinjer for personvern.

Betalingsmetoder: Faktura, Delbetaling, Konto,  Mastercard, Visa, Køb nu, betal senere.

Levering

Bring og UPS
Vi bruker Bring til å levere direkte i postkassen med produktet "Pakke i postkasse", og Servicepakke levert til utleveringssted. Samt UPS/Bring Bedrift for å levere pakken hurtig om du ønsker den fort.

Leveringsmetoder og priser
Vi tilbyr i dag følgende leveringsmetoder ved ordre

Vi har i dag følgende leveringsalternativer på Efira.no:

Leveringsmetoder Norge Pris
Vi velger den billigste fraktmetode – 8-15 hverdager 59 kr
Pakke i postkassen – 7-14 hverdager 69 kr
Pakke i postkassen/Pose på døren – 7-14 hverdager 79 kr
Rask forsendelse levert på døren / Nærmeste utleveringssted - 1-5 hverdager (UPS/Bring) 95 kr
Servicepakke til nærmeste postkontor/pakkeboks – 5-10 hverdager (Bring) 99 kr
Bedriftspakke ekspress - Levert på døren / til nærmeste utleveringssted - 1-4 hverdager (UPS/Bring) 129 kr

Merk: Dette er den estimerte leveringstiden fra fraktselskapene, og ikke en garantert leveringstid.

Avbestilling

Som forbruker har du 365 dagers avbestillingsrett når du handler hos oss.

Avbestillingsfristen utløper 365 dager etter dagen du mottok varen din. Har du valgt avhenting på postkontoret eller butikk, så gjelder den fra første mulige avhentingsdato. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i en ordre, men de leveres hver for seg, starter fristen fra dagen du mottok den siste varen.

Fristen betyr at du har 365 dager på å gi oss beskjed om at du vil kansellere kjøpet. Du kan sende en mail til kundeservice@efira.no eller bruke standard avbestillingsskjema.
Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen eller ignorere henting på postkontoret eller butikken. Erklæringen må inneholde navn, adresse, e-postadresse og ordrenummer. Hvis du returnerer varen, må du huske å inkludere en skriftlig erklæring i pakken til oss. Vi har forberedt et skjema på følgeseddelen du mottar i forbindelse med kjøpet. Bruk den gjerne, eller så kan du bruke standardskjemaet som vist i Lov om forbrukerkjøpr.

Avbestilling av en del av kjøpet

Hvis du kjøpte flere varer fra oss, har du muligheten til å returnere en eller flere varer, selv om de ble kjøpt i en ordre.

Vær oppmerksom på at du ikke vil motta leveringskostnader dersom du kansellerer deler av kjøpet.

Retur

Når du har varslet oss om at du vil kansellere kjøpet, har du 14 dager på å returnere varen til oss.
Du må selv betale for at pakken skal returneres, og det er du som er ansvarlig dersom det oppstår skader under transporten. Behold postkvitteringen så vel som alle sporingsnumre. Du må betale kostnadene for å returnere varen selv når du avbestiller (med mindre annet er avtalt). Hvis du gjenbruker pakken vår, må du sørge for at alle gamle strekkoder er fjernet. Du kan imidlertid bruke returetiketten vår for å returnere varen. Ved retur koster det deg 50 kroner, noe som blir trukket fra det refunderte beløpet. Dersom du vil bytte varen, kan du bruke returetiketten vår gratis. Vær imidlertid oppmerksom på at du fremdeles er ansvarlig dersom en skade oppstår under transporten. Få derfor en returkvittering der du leverer pakken.

Varens tilstand når du returnerer den
Du er bare ansvarlig for forringelse av varens verdi på grunn av annen håndtering enn det som er nødvendig for å bestemme arten, egenskapene og driftsmåten for varene. Med andre ord, kan du prøve produktet på samme måte som om du hadde prøvd det i en fysisk butikk, men du må ikke ta det i faktisk bruk.

Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi varen som brukt, noe som betyr at du ved avbestilling av kjøpet bare vil motta deler av eller ingenting av kjøpsbeløpet, avhengig av varens verdi. 

Vi anbefaler, at du sender varen i retur i den originale emballage.
Hvis originalemballasjen mangler, kan det føre til nedsatt verdi av produktet.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet
Hvis du angrer kjøpet, vil du få pengene tilbake. Hvis varen er nedsatt i verdi, trekker vi det beløpet du er ansvarlig for.

Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnadene (bortsett fra ekstra leveringskostnader dersom du har valgt en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering vi tilbyr), innen 14 dager fra den dagen vi fikk beskjed om at du ville si opp avtalen.
Vi vil tilbakebetale pengene med samme betalingsmetode som du brukte for kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet.

Vi kan holde tilbake betaling til vi mottar varen, med mindre du sender oss dokumentasjon om at du har returnert den å få den.

Varen sendes til:
Varen skal returneres til Reverie Norge, Postboks 54 Nordstrand, 1112 Oslo, Norge.

Vi mottar ikke pakker uten distribusjon eller pakker sendt per. COD

Bytte
Vi tilbyr 365 dagers bytterett etter mottakelsen av varen. Imidlertid gjelder de samme betingelsene som for retur i forhold til tilstanden til den sendte varen. Du må fortelle oss hvilken vare du vil bytte til, samt informere oss om navn, e-post og ordrenummer. Vi sender en spesiell lenke via e-post der den nye varen kan bestilles. Etter det vil den nye varen bli sendt med et nytt ordrenummer.

Reklamasjonsrett

Forbrukerretts mangelsregler gjelder for varekjøp.
Når du handler hos oss som forbruker, har du klagerett i 24 måneder.
Hvis reklamasjonen din er berettiget, betyr det at du enten kan få gjenstanden reparert, byttet, få pengene tilbake eller få rabatt i prisen, avhengig av den spesifikke situasjonen.

Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

Dersom reklamasjonen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen skal alltid returneres i riktig emballasje, ogdet er viktig at du husker å få kvittering for frakten slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine. Vi foretrekker imidlertid at du bruker returetiketten vår, da vi ikke vil kunne tilbakebetale mer enn 50 kroner du kan bruke returetiketten vår for. Som med retur, er du imidlertid fortsatt ansvarlig for varen til vi har bekreftet mottakelsen.

Vi oppfordrer deg til å fylle ut klageskjema online før klokken sendes til oss.
Når du returnerer varen, vennligst legg inn en detaljert beskrivelse av problemet.

Dersom skaden ikke er en gyldig reklamasjon eller dekkes av garantien, vil du motta et tilbud for reparasjonen. Du har da 14 dager til å akseptere eller avvise tilbudet. Hvis tilbudet blir avvist, vil vi kreve at du dekker alle mulige portokostnader samt ekspedisjonsgebyr vi har pådratt oss før klokken returneres til deg (dog minimum 400 DKK).

Vi mottar ikke pakker uten distribusjon eller pakker sendt med per. COD.

Personvern

Som kunde hos Efira kan du være trygg på at ingen sensitive opplysninger om din person blir lagret.

Navn og adresse
I forbindelse med salget blir du satt opp som kunde, med navn og adresse, og denne informasjonen blir lagret i forbindelse med leveransen, slik at du enkelt kan foreta et nytt kjøp på et senere tidspunkt. Dette gjøres ved en opprettelse av en kundeprofil, som du aktivt må velge ved å krysse av alternativet! Du kan kontakte oss når som helst dersom du vil at profilen din skal slettes.

E-mailadresse og telefonnummer
E-postadressen din og eventuelt telefonnummer vil også bli lagret når du foretar et kjøp, og dette gjøres for å varsle deg, for eksempel om endringer i bestillinger, leveringsvansker eller andre uforutsatte hendelser som krever at vi kontakter deg.
Imidlertid vil vi ALDRI komme med uønskede salgshenvendelser. Verken via telefon eller elektronisk. Bare i forbindelse med problemer med en ordre vil vi kontakte deg.
Din e-post vil heller ikke bli gitt videre til tredjepart.
Bare hvis du aktivt abonnerer på vårt nyhetsbrev, vil du motta e-post fra oss.

Vi registrerer og gir videre din personlige informasjon til PostNord eller en annen samarbeidspartner for å kunne levere varene til deg.

Personopplysningene blir registrert hos Reverie ApS og lagret i fem år, hvoretter informasjonen blir slettet.

Dataansvarlig på Efira er Reverie ApS.

Som registrert hos Reverie ApS, har du alltid rett til å sende oss dine innvendinger mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilken informasjon som er registrert om deg. Du har disse rettighetene i henhold til personopplysningsloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: kundeservice@efira.no.  

Kredittkortinformasjon

Efira eller eierne vil aldri ha kredittkortinformasjonen din. Når du foretar et kjøp her på nettstedet, vil betalingen i seg selv skje gjennom en anerkjent formidler av pengetransaksjoner. Her på Efira er transaksjonene gjort av QuickPay (godkjent av PBS), og det vil skje på en svært sikret og kryptert forbindelse.

Klage

Hvis du som forbruker ønsker å klage på kjøpet ditt, kan du kontakte kundeservice@efira.no. Hvis vi ikke finner en løsning, kan du sende inn en klage til forbrukertilsynet:

Forbrukertilsynet.
Postboks 2862 Kjørbekk
3702 Skien
www.forbrukertilsynet.no

Hvis du er bosatt i et EU-land kan du klage til EU-kommisjonens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelsene ble sist oppdatert d. 12-11-2023

Vi vil gjerne innsamle cookies

Vi bruker informasjonskapsler for trafikklogg til å identifisere hvilke sider som brukes. Dette gjør det mulig for oss å forbedre vår hjemmeside, så den bedre imøtekommer behovet til våre besøkene, og forbedrer opplevelsen på hjemmesiden. Les mere her

Produkt lagt i handlekurven!